Siber Teknoloji Yazılım

Modüller

Satış Sipariş Yönetimi

SiberOptik’le satış üç ayrı şekilde yapılabilir.

  1. Müşteri bilgisi alınacak satış

    Müşterinin bilgilerini kayıt etmek isteyeceğiniz, optik, numaraları lens v.b ürünler için yaptığınız nispeten tutarları yüksek satışlardır.

  2. Genel Satış

    Müşteri bilgilerini kayıt etmeye gerek duymayacağınız, gözlük ipi, bazen numarasız lens, bazende müşterinin bilgilerini vermek istemediği durumlarda gerçekleşir.

  3. Toptan Satış

    Müşteriye değilde, diğer firmalara, diğer gözlükçülere yapılabilecek toplu satışlardır.

    Müşteriye değilde, diğer firmalara, diğer gözlükçülere yapılabilecek toplu satışlardır.

Bütün satış sorumluları sisteme kaydedilebilir. Bu satış sorumluları satışlarla ilişkilendirilerek daha sonra raporlama aşamasında, prim hesaplamalarında kullanılır. Ayrıca, hangi müşteriyle hangi satış sorumlusu ilgilenmiş sorusuna da yanıt teşkil eder. Bir müşteri satışında, sipariş tarihi, teslim tarih, satış sorumlusu, föy numarası, reçete bilgileri, satılan ürünler ve satış detayları, ödeme planı ve detayları gibi ihtiyaç duyulan her türlü bilgi depolanır. Ayrıca, tüm satışa yada satılan ürünlerin her birine yada ödeme planındaki her bir satıra ayrı ayrı notlar alabilirsiniz

Reçeteleri girerken, ister sektörün ön gördüğü formatta manuel olarak girebilir, isterseniz de görsel ekrandan mouse tıklamalarıyla spheric, cylindiric, axis, pupilla, yükseklik, teleskopik camlar için base ve taban bilgilerini girebilirsiniz. Adisyon miktarını girerek yakın reçete bilgilerini otomatik olarak oluşturabilirsiniz. Transpose butonuna basarak isterseniz reçeteye anında transpose uygulayabilirsiniz.

 

Her müşteriyi adından soyadından tanıyamayabilirsiniz. Buradan hareketle, eğer isterseniz, müşterinizin fotoğrafını da müşteri kartına elektronik olarak ilişkilendirebilirsiniz. Bu işlemi ayrı hiç bir programa gerek kalmadan, bir web kamerası vasıtasıyla yapabilirsiniz. Yada isterseniz, hazır bir resim dosyasını kullanabilir, bir tarayıcıdan taratabilir yada clipboarddan yapıştırabilirsiniz. Bu kadar basittir.

Müşteriyle ilgili kaydetmiş olduğunuz özel tarihler, zamanı geldiğinde size uyarı mesajı olarak geri döner. Açılış bilgileri ekranında, bugün hangi müşterilerinizin doğum günü olduğunu, hangilerinin evlilik yıldönümü olduğunu, bugün reçetelerinin yenilenme zamanı gelmiş olan müşterileri, bugün lenslerinin miadı dolmuş olan müşterilerinizi programı açar açmaz görürsünüz. Eğer kutlama yapacaksanız, hemen anında sms mesajı atabilirsiniz. Eğer hatırlatma yapacaksınız, ister arasınız, isterseniz sms mesajı atabilirsiniz. Bütün bunlar size müşteri memnuniyeti olarak geri dönecektir.

Müşteri kartında müşterinin sadece son reçete bilgilerini değil, bütün satış kayıtlarını, bütün reçete kayıtlarını doğrudan görebilir, ayrı ayrı izleyebilir, değiştirebilir ve yeni satış kaydı yada yeni iade kaydı oluşturabilirsiniz.

SiberOptik’le müşteriye ulaşmak çok kolaylaştırılmıştır. Binlerce müşteri kaydı içinde belirli bir müşteriyi bulmak için adının veya soyadının bir iki harfini yazarak hemen istediğiniz müşteriyi bulabilirsiniz. Aynı şekilde müşteri numarası, cep telefonu, ev telefonu, özel kodu bilgileriyle de kısa sürede ulaşabilirsiniz. Hatta adının ortasındaki bir iki harfle bile ulaşabilirsiniz. Örnek olarak adından ararken %AN yazarsanız size Hakan, Hasan, Neslihan, Canan gibi müşteriler listelenecektir.

Müşteri bilgisi önemlidir. Aynı müşteriyi iki kere kaydetmek müşteri kayıtlarını doğru tutmamak demektir. Normal şartlarda yeni bir müşteri kaydı yapmadan önce bir arama gerçekleştirilir ve müşteri zaten varsa yeni bir müşteri kaydı açılmaz, o kayıttan devam edilir. Oysa siberOptik’te yeni bir müşteri kaydı girerken sistem otomatik olarak o isimde bir müşteri var mı diye bakar ve size aynı isimde olan müşterileri adresleri ve telefonlarıyla birlikte gösterir. Bu şekilde aynı müşteriye tekrar yanlış bir müşteri kartı açma hatasından sizi kurtarır. Bütün bunlara rağmen gene de aynı müşteriyi iki kere kaydetmişseniz, siberoptik size o müşteri bilgilerini birleştirme ve gereksiz olan kartı silme imkanını da getirir.

Müşteri bilgileri ekranı, müşteriyle ilgili her türlü işlemi tek ekrandan yapabilecek şekilde tasarlanmıştır. Örneğin detaylı müşteri ve satış bilgileri raporunu almak için çıkıp raporlara girmenize gerek yok, doğrudan müşteri kartından alabilirsiniz. Müşterinize zarf veya etiket basmak için müşteri kartına girmeniz yeterli. Tasarımını kendinizin de yapabileceği Zarf veya adres Etiketlerini doğrudan basabilirsiniz. Gene aynı ekrandan, müşterinize SMS ve E-Posta gönderebilirsiniz. Müşteri Hesap Ekstresi de müşteri bilgileri ekranından çıkartılabilir.

Satılan ürünleri stokkodundan seçerek yada doğrudan barkod cihazından okutarak girebilirsiniz. Stokkodu veya barkodu ayrı ayrı yerlerden değil aynı yerden girerek işlem yapmanız hızlanır. Eğer barkod kullanmıyorsanız, stokkodunun bir iki harfini yazdığınızda ilgili bütün stok kartları listelenecek ve kolayca çıkış yaptığınız ürünü seçebileceksiniz. Tabii barkod kullanmak buna bile gerek bırakmamak demektir. Cam tipini seçtiğinizde, SiberOptik reçete numaralarına bakar ve otomatik olarak ilgili stok kartları satılan ürünlere eklenir. Barkod okutmanıza bile gerek kalmaz. İsterseniz de, cam tipi seçim ekranından reçete bilgilerine göre en uygun fiyatlı camları listeleyebilir ve satışa onları ekleyebilirsiniz.

 

Satış aşamasındaki ürünlerin her birine ayrı ayrı yüzdesel iskonto yapabilirsiniz. Bu durumda hangi ürüne ne kadar iskonto yapıldığı otomatik hesaplanır. Ya da her bir ürüne ayrı ayrı miktarsal iskonto yapabilirsiniz. Bu durumda iskonto yüzdesi otomatik olarak hesaplanır. Tek tek ürünlerin iskonto miktarları ile uğraşmak istemiyor iseniz, net toplam alanını istediğiniz rakama getirirsiniz, iskontolar ürün fiyatlarına göre ağırlıklı olarak otomatik bir şekilde satışla ilişkilendirilmiş ürünlere yansıtılır.

Satışı resmi kurumla ilişkilendirdiğinizde, resmi kurum formunda her türlü hesap otomatik olarak yaptırılır ve resmi kurum hak edişi otomatik olarak ödeme planına yansır. Bir satışla, birden fazla resmi kurum reçetesini ilişkilendirebilirsiniz. Hepsi ayrı ayrı tutulduğu halde satış formunda toplam resmi kurum hak edişi olarak tek rakamda görünür.

Ödeme planını isterseniz çok dövizli olarak görebilirsiniz. Bu durumda para birimi ve kur bilgisi otomatik olarak sistem tanımlarından ödeme planına yansır. Bir satışın tahsilatlarının bir kısmını TL, bir kısmını USD, bir kısmını EUR olarak yapabilme imkanına sahipsiniz. Özellikle turistik bölgelerdeki SiberOptik kullanıcıları bu şekilde satışlarını ve kasalarını sorunsuz olarak takip edebilme olanağına kavuşurlar.

Ödeme planındaki taksit satırlarını isterseniz tek tek girebilirsiniz. Ama isterseniz, bu işi SiberOptik otomatik olarak yapabilir. Sizin yapmanız gereken, peşinat tutarı, peşinatın hangi ödeme tipiyle alınacağını, taksitlerin hangi ödeme tipiyle alınacağını ve kaç taksit yapılacağını girmektir. Ödeme planının tamamı bu şekilde otomatik olarak oluşturulabilir.

Ödeme tipleri sistemde kayıtlı parametrelere göre hareket eder. Bu durumda, örneğin özel bir kredi kartıyla ödeme yapılmışsa, bu kredi kartının ücreti bankadan ne zaman tahsil ediliyorsa o gün bankanın hesabına ilgili komisyonlar düşülerek paramız nakit olarak girer. Hangi bankadan hangi müşterinin hangi alışverişinden dolayı ne kadar alacaklı olduğumuz kayıt altına alınır. Çek, senet, kredi kartı, nakit, açık hesap, teslimde ödenecek, alacak kartı ve sistemde tanımlı tüm resmi kurumlar birer ödeme tipi olarak zaten tanımlıdır. Bunlara ek olarak yeni ödeme tipleri tanıtılabilir ve bu ödeme tiplerinden işlemler yapılabilir.

Müşteri kartında, müşterinin toplam bakiyesini görebildiğiniz gibi, gene müşteri kartında, her bir satışın bakiyesini görebilirsiniz. O satışın detayına girdiğiniz de ise o satışa ilişkin borcu, tahsilatları ve bakiyeyi görebilirsiniz.

Satışa ilişkin basılması gereken belgelere, doğrudan satış formundan ulaşılabilir. Örneğin satışa ilişkin föy belgesi tasarımını kullanıcı kendisine has bir yapıda, isterse resimli, isterse reçete bilgileri de dahil olmak üzere, bir kereye mahsus tasarlayabilir ve istediği an istediği satışta yazıcıdan çıkartabilir. Satışa ilişkin fatura otomatik olarak satış ekranından basılabilir. Aynı şekilde, eğer ödeme planı senet olarak yapılmışsa, SiberOptik müşterisi kendine has bir senet tasarımını kendisi yapabilir ve istediği an senetlerini kendi yazıcısından çıkartabilir. Tek yapması gereken senet bas butonuna basmaktır.

SiberOptik, belirli ölçüde satışa destek de olabilir. Fiyat gösterme barkod etiketlerine fiyat basmayan müşterilerimizin barkodları okutarak müşteriye ekranda fiyatları göstermeye yarar. Bu ekranda ayrıca, eğer varsa, ürün resmi, eğer varsa kampanya bilgisi de görünür. Benzer şekilde, resimli gözlük seçimi modülü de satış yaparken kullanılabilir. Piyasada ayna diye geçen ve binlerce dolarlık araçların, basit bir simülasyonu olan resimli gözlük seçimi ekranını kullanabilmek için ihtiyacınız olan tek şey bir adet web kamerasıdır. Müşterinizin 6 ayrı gözlükle fotoğrafını çekip, hangi gözlüğün kendisine daha çok yakıştığını ona ekranda görme şansı verebilirsiniz. Bazende, numarası yüksek olan müşteriler, yeni gözlük alırken camları henüz takılmadığı için kendilerine yakışıp yakışmadığını göremeyebilirler. Bu durumda da resimli gözlük seçimi devreye girer, yeni gözlüklü fotoğrafını çeker ekranda gösterirsiniz. Müşteri sonra eski gözlüğünü takıp yeni gözlüğün gözünde nasıl durduğunu görebilir.

Müşteri bilgilerinin alınmasına gerek olmadığını düşündüğünüz durumlarda, örneğin bir gözlük ipi, basit bir tamir işi, kolay satış ekranın kullanabilirsiniz. Tek yapmanız gereken, barkodu okutmak ve aldığınız tutarı ödeme tipiyle birlikte SiberOptik’ e girmektir.